Kaikki hyvin vaikka ei olekaan

Anu Turklin
Anu Turklin

Puhelin soi. Ruudulla näkyy numero, jota ei ole tallennettu puhelimen muistiin. Selvästi puhelinmyyjä. Vastaanko vai enkö vastaa? No okei, vastaan, jos se vaikka kuitenkin onkin joku tuttu, joka soittaa uudesta numerosta. Puhelu on pankista. Ystävällinen ääni kysyy ovatko pankkiasiani kunnossa. ”Juujuu, kyllä ovat”, vastaan nopeasti. Kiireeni päättää puhelu on kova.

Näin minä toimin usein ja pienen gallupin jälkeen huomaan, että ympärilläni on muitakin samanlaisia. Olipa kyse sitten raha-asioista, vakuutuksista, turvallisuuteen liittyvistä asioista tai muista vastaavista asioista, toimintatapa on sama. Kuulostaako tutulta? Entäpä pankin lähettämät sähköpostit ja paperikirjeet. Hävettää tunnustaa, mutta kovin ovat nopealla lukaisulla nekin siirtyneet roskakoriin.

Kuitenkin, nyt reilun vuoden pankissa työskenneltyäni mietin hyvinkin usein, miten eri tavalla talouteni asiat olisivat, kun olisin tiennyt tuon ja tämän asian jo aikaisemmin. Työni ei ole edes pankkiasioiden asiantuntijan työtä, joten saan tietoni työkavereideni keskusteluja kuunnellessa. Silti jo niissäkin keskusteluissa tulee jatkuvasti tietoa, josta olen aikaisemmin kieltäytynyt, kun olen halunnut lopettaa nuo puhelut lyhyeen.

Olen ottanut nyt asiakseni lähteä levittämään pankin asiantuntijoille itselleen itsestään selvää tietoa meille ei niin asiaan vihkiytyneille kaikkihyvin-tyypeille. Tietoa, joka meille ”tavallisille pulliaisille” on uutta ja hyödyllistä, ja joka tulisi varmasti puheeksi, jos asiantuntija saisi puhelimessa, kasvokkain tai verkossa mahdollisuuden kohdata meidät. Onnekseni ympärilläni on valtavan tietomäärän omistavia ihmisiä, jotka osaavat kertoa tuota tietoa suomeksi – ei pankiksi – ja asiastaan itsekin innostuneena. Sama tieto on sinunkin käytössäsi ja tapaamalla asiantuntijan, et ole yleisten kahvipöytäkeskustelujen varassa, vaan asiat mietitään juuri sinua ajatellen.

Tyytyväisimpiä pankkisuhteeseensa ovat henkilöt, jotka ovat olleet viimeisen kahden vuoden sisällä yhteydessä pankin asiantuntijaansa

Tiesitkö muuten, että tyytyväisimpiä Säästöpankkien asiakkaita ovat he, jotka ovat olleet yhteydessä asiantuntijamme kanssa viimeisen kahden vuoden sisällä? Nuo henkilöt ovat olleet viisaampia kuin minä ja pysähtyneet kuulemaan mitä pankilla on tarjottavana juuri hänelle. Tyytyväisyyttä on lisännyt myös Oman Talouden Tuokion läpikäynti. Suosittelen siis varaamaan ajan myös sinne ja aloittamaan tuon tuokion jälkeen aivan uuden elämän tulevaisuuteen valmistautuneena. Oman Talouden Tuokio on maksuton, eikä se sido mihinkään, joten päätös asioiden toteuttamisesta tai toteuttamatta jättämisestä on sinun. Liedon Säästöpankin konttoreissa on vielä kesä-heinäkuussa Oman Talouden tuokiossa käyneiden kesken arvontakin, jossa 10 onnekasta voittaa kahden henkilön festariliput SmugglerRokiin.

Pyydänkin sinulta nyt apua. Mitä kanavaa käyttämällä saan pysäytettyä sinut näiden asioiden äärelle? Haluatko pankista puhelun, luetko mieluummin sähköpostitse lähetettävää uutiskirjettämme , ahmitko kotisivuiltamme tietoa vai toivotko vinkkejä some-kanaviimme? Olen iloinen, jos kerrot sen minulle tämän kirjoituksen kommentteihin.

Klikkaa itsesi Kaukaa viisas -blogin lukijaksi blogin oikeassa reunassa olevasta Tilaa päivitykset -painikkeesta, niin saat uudet blogipostaukset tuoreeltaan luettavaksesi.

 

2 kommenttia artikkeliin ”Kaikki hyvin vaikka ei olekaan

  1. Moi Anu,
    Mun kohdalla parhaiten pelittäisi yhteydenotto messengerin tai whatsappin kautta. En tiedä, onkohan se edes sallittua, mutta jollei, niin sitten sähköposti ja puhelinsoitto tässä järjestyksessä saattaisivat toimia parhaiten.
    Tsemppiä! Kiva lukea sun juttuja.
    Terkuin Helena

    Liked by 1 henkilö

    1. Moikka Helena ja kiitos kun jätit kommentin! Totta, nuo kanavat ovat vielä toistaiseksi sellaisia, joista infotulvaa ei ole mitenkään ihan mahdottomasti. Täytyypä selvitellä onnistuisiko se jotenkin – tietoturva taitaa tulla kyllä vastaan. Sähköpostia tulee niin paljon, että viestit hukkuvat sinne helposti, vaikka ne haluaisikin lukea, mutta hyvä tietää, että ainakin sinulle se on puhelua mukavampi kanava. Onneksi meillä on mistä valita! Lämpöisiä kesäpäiviä!

      Tykkää

Kommentoi, ole hyvä

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

w

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s